lördag 8 oktober 2011

GRATTIS ANNIE!

"Just det, jag fyller ju år i morgon..!" Tanken dök upp i huvudet  i måndags kväll, på väg hem från stan.
För min del så blir min egen födelsedag mindre och mindre betydelsefull för var år som går. På ett sätt kan det kännas lite tråkigt. Det var ju jättespännande "förut". Att fylla år. Man hade önskelista, man fick önska sig vad man ville äta till födelsedagsmiddag, vilka skulle man bjuda på sitt kalas.
Sen några år senare, då var det födelsedagsfest som gällde. Så mycket folk som möjligt!

Det är kul att ha lite fest idag också, när man  fyller år. Men nu är det mer att man tar tillfället i akt för att träffa sina vänner som man inte alls träffar lika ofta som man gjorde förut. Eller så har man inget alls. För att man inte orkar. Eller för att man inte vill bli uppmärksammad när man fyller år längre. "Äh, det är inget att fira".
Såna tillfällen tycker jag är synd att man inte tar till sig ibland. För när man väl sitter där hemma och med sina vänner runtomkring sig så känns det riktigt bra att man hade den här festen, middagen, eller vinkvällen som man man bjöd in till. Att man tog tillfället i akt helt enkelt.

Dan efter, när det var dags att fylla år så vaknade jag av att sambons klocka ringde. Han börjar så tidigt på mornarna så det blev inget uppvaktande vid sängen. Lite tråkigt men jag fick ett blombud på dan sänt till jobbet istället. Jag blev faktiskt riktigt överraskad, det var inte alls något jag väntade mig.

Jag åkte tidigare från jobbet för att hinna hem och laga lite fisksoppa och baka en paj. Kl 18 skulle mina föräldrar och deras respektive komma över. Vi bjöd faktiskt inte J´s familj inte den här gången. Det skulle bli runt 20 pers då. Det är jättekul att ha alla samlade men det blir så himla rörigt. Man hinner inte prata med någon riktigt ordentligt. Så nu fick det bli bara min familj istället.
M kom över med Emily när det var dags att fika. Sen kom sonens pappa över också. Så det blev en riktigt "familjefika". Jag med barnens pappor, sambon, sonen R, Emily, mamma med hennes man och pappa. Fantastiskt! Vilken bild :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar