onsdag 19 oktober 2011

FRÅN EN DAG TILL EN ANNAN

Jag trodde det inte skulle hända inom det närmaste året men härom kvällen säger R att han vill börja övningsköra. Som vanligt så är det en grej som jag varit på honom om att börja med men efter ett tag insåg jag att det är verkligen ingen idé att tjata om sånt här. Han måste ju vilja själv, istället för att det är jag som vill att han ska ta kortet så snart som möjligt.
Och nu sa han att han ville börja. Men sen säger han att han lovat Ida att börja köra i veckan.. Jaha, då var det ju inte hans egen vilja ändå. Antingen är det jag som tjatar på honom. Eller så är det han tjej..

Dan efter satt jag och R i min bil på en stor parkeringsplats för att övningsköra ihop för första gången. Det skulle bli kul. Inte bara för att målet är att han ska ta körkort utan för att få lite egen tid med honom. Kvalitetstid, som sker väldigt sällan numera. Vilket som såklart är förståeligt. Han är snart 19 år nu, då vill man inte hänga med morsan. Gärna så lite som möjligt.. Just därför när såna här tillfällen kommer så tar man dem till sig och lever på dem lite extra länge.
Och man märkte att R tyckte det var kul. Han behöver verkligen en kick i baken för att komma till slag med saker. Sen när det väl blir av så tycker han ju att det är kul. Sen behöver inte det betyda att han kommer fortsätta att köra nu..
I bilen på vägen hem satt vi och pratade om allt möjligt. Jättetrevligt! Han ville köra om två dagar igen. Jättekul att han vill fortsätta. Men jag kan ändå inte lita på att det kommer att bli så. Cause you never know.

Nästa blev jag arg på R. Jag hade varit och tränat på kvällen och var trött efter en arbetsdag. Han skulle fixa vissa saker som inte var fixat och då blir man så där jäkla less. Snacka om att det är berg-och-dalbana i våran relation. Blev faktiskt riktigt förbannad på honom så det rann över och slutade med att jag stod och skrek på en stängd dörr, där R befann sig på andra sidan.
Vi skulle övningskört nästa dag. Men så blev det ju inte såklart. Så nu får vi se när han får ett ryck igen. Jag tänkter inte tjata på honom i alla fall till honom. Det är inte jag som ska fixa körkort, det är han. Så därför "lägger jag ner" tills han säger nåt. Ibland lättare sagt men så får det bli den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar