söndag 2 oktober 2011

FEEDBACK - DO NO FORGET!

Varje fredag är det fredagsfrukost på jobbet. Sånt är uppskattat tycker jag. Det är ju annars så sällan som man träffar många på ens arbetsplats samtidigt. Vid såna här tillfällen som fredagsfrukostarna , så får man chansen att prata med ens sina kollegor, lära känna lite mer.
Vid 8.30 så säger alltid vd:n några ord. Sammanfattar veckan, berättar lite om vad som ska hända nästa vecka. Inte alls på nåt "märkvärdigt, speciellt" sätt. Utan väldigt avslappnat. Jag tänkte extra på en sak som hon sa i slutet den här fredagen. Att vi ska tänka på att visa uppskattning till varandra på jobbet. Ge beröm. Likadant i privatlivet. Hur mycket beröm och uppskattning faktiskt kan ge. Det är så lätt att man glömmer bort det, att man kör vidare. Även fast man känner sig glad, eller så för något så är det lätt att hålla det för sig själv. Det är ju alltid mycket lättare att ge negativ kritik om olika saker. Att irritera sig på någon eller något. Men om man tycker någon gjort något bra, så blir man ju jätteglad för att höra det.

Det ska jag försöka börja tänka på. Att ge beröm. Att säga delge sina positiva tankar mer än vad man gör nu.

Nu på fredagsmötet så bad vd:n mig berätta hur det var i Trestad där vi gjorde en säljattack och hade massa kundmöten under två dar. Jag berättade hur det var, hur jag upplevade mötena, responsen man fick osv.
Efter fick jag positiv kritik om det jag sagt, att de tyckte att jag sammanfattade bra och att det var intressant det jag sa. SÅNT är så himla kul att höra. Man får en liten egoboost och det är ju så skönt. Alla behöver ju faktiskt bekräftelse. Mer eller mindre. Privat som i arbetet. För vem vill inte känna sig bra? Vem vill inte höra att man är bra? Just give it to me!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar