fredag 25 mars 2011

Våffelfredag

Oj! Nu tog det långt tid sen sista inlägget igen..

Efter att ha haft 5 riktigt härliga dagar i Tandådalen så har man fått lite ny energi igen.
Det var verkligen en jättebra fjällsemester. Nu är det tredje året i rad som vi åker och det är så kul att
se hur kul Emily tycker att det är m att åka slalom och att vara i fjällen. Man blir alltid lika glad när man ser att man lyckats "föra över" ens egna intressen på sina barn. Att man lyckats påverka på ett bra sätt.




Emily var på skidskola varje dag så då passade jag och J på att åka skidor på egen hand. På kvällarna blev det bastu och sen fika. Igår när det var dags att åka hem till Täby igen så sa Emily att hon tyckte det var så kul i fjällen och att hon vill åka mer skidor. Måste säga att hon är så himla lätt att vara med. Hon är så glad och positiv hela tiden. Man blir så glad när man är med henne. Ibland känns det nästan för lätt o bra, att man bara väntar på tills det ska bli en totalvändning. Har ju hört en del säga att är barnen lugna blir tonåren stormig. Eller tvärtom. Hoppas det inte stämmer.. Då har vi en jäkligt tuff tid att vänta oss.

Också jobbbiten.. Häromdan (när vi var i fjällen) blev jag intevjuad via tel gällande ett jobb som jag sökt. Det var andra intervjun för den här tjänsten. Vi satt i 45 o de ställde massa frågor om mig, vad jag gör på fritiden, vad jag motiveras mest av på ett arbete, vad jag minst föredrar för arb.uppgifter osv osv. De var tre st som ställde alla frågorna. Först hon från rekr.företaget, sen två st från företaget där jag söker jobbet. Efter intervjun så fick jag info att jag kommer att bli uppringd i slutet av veckan för att sen ev gå vidare ytterligare ett steg i processen..
Jag förstår att det är jätteviktigt att de vill ha den bäst lämpade personen men varför så många steg? Det tar ju sån tiiiid. Innan tel.intervjun så var jag på intervju hos rekr.företaget. Och innan det hade jag fyllt i ett långt formulär med massa frågor där jag ska skulle motivera massa olika saker om varför jag vill jobba hos just dem osv osv. Nej, jag hoppas att man snart får svar och att processen snart är slut.
Fick iaf idag reda på att jag gått vidare. Ett till steg. Så nu står det mellan mig o en till. Det vore ju väldigt kul om det skulle bli jag som vann..!

Nu är det fredag! Våffelfredag :) Och ett glas vin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar